Mă iartă

gate-1767623_1920

Mă iartă,

Tu, care-mi stai acum în poartă.

Tu, care-mi bați în geam și-mi suni în clopot

Mă iartă, că nu pot s-ajung în ropot.

 

Nu știu să vin când tu-ai avea nevoie,

Nu știu s-ascult când tu-ai vorbi în voie.

Nu știu să-mi las orice și să fac pace

Nu vreau s-aud văitările rămase.

 

E-atâta zbucium în sufletu-mi și-n gând

Că n-aș putea acum să te ascult,

E-atâta plâns în gând și în simțiri

Că n-aș putea s-ascund aste trăiri.

 

Și nu te-ar ajuta în lupta ta

S-asculți această frământare-a mea.

E peste ceea ce ai putea  tu duce,

E ca și cum ți-aș da o prea grea cruce.

 

Mă iartă că nimic nu-mi mai aprinde

Simțirea ca și cele sfinte.

Mă iartă că par mici orice neajunsuri

În fața Crucii ce ni-i dat a duce.

 

Mă iartă că nu știu a îți aprinde

Iubirea către cele sfinte.

Că nu mi-e bun exemplul de urmat

Să poți să înțelegi ce ne-a fost dat.

 

Mă iartă că sunt cam neputincioasă

Și n-aș ști cum să fac ca să te simți „acasă”.

Mă iartă că sunt  slabă și prea moale

Ca să te urc cu mine pe cărare.

 

Nu știi, dar chiar pentru aceasta

Mă-nchid în casa-mi. Ca să ard năpasta.

Mă rog ca-n lacrimi să pot plânge soarta

De-a nu putea să-ntorc nici chiar pe tata.

 

De-a nu fi-n stare să trezesc conștiința

În cei datori să-ncerce suferința.

De-a nu putea pe aceia să-i adun

Pe care îi așteaptă un greu drum.

 

Un drum ce pare astăzi conturat

De mulți ce-așteaptă-n neamul apostat,

Să-nșele pe cei slabi și căldicei

Cu mreje-ntinse tot de cei ca ei.

Lasă un răspuns

