Gripă de iunie.

allergy-18656_1280

Gripă păcătoasă de iunie. E clar mai grea ca gripa de decembrie. Eu nu mă plâng prea des, dar acum îmi vine să fug acasă de la serviciu, să mă bag în pat și să stau acolo până mi-a trece. Am ajuns ca micuța mea de 6 ani + să aibă grijă de mine, nu chiar gratuit, ci subliniind faptul că ”Vezi, ce greu e să fii răcită ? așa m-am simțit și eu când mărâiam zilele trecute ”. Sfătoasa lui mama : ”Să-ți bei toate boabele, mami!”. Până și cel mic care nu vorbește prea bine mi-a spus dimineață : ”Mami, nu —lou . Mami, ăcită. Pa, dotol ”, însemnând în traducere liberă : Mami, nu pleca la birou. Mami, răcită. Plecăm la doctor.

Ehei, de-ar fi și timpul nostru așa de propriu nouă să putem să ne luăm liber când avem chef sau când nu avem chef de muncă. Atunci când, inevitabil, ne prăbușim de gripă. E iunie, e frig și m-am cam săturat de ploaie, că toată gradina îmi băltește de zici ca lebenița pusă cu atâta grijă sunt nuferi pe lac.

Dacă aș fi angajată, aș cere o zi de concediu. Dar sunt angajator, dacă lipsesc activitatea biroului se suspendă. Sunt indispensabilă în afacerea mea. Nu mișcă nimic. Așa că fac pe eroul rănit, mă retrag în ultimul birou, să nu mă vadă nimeni și nu ies decât când e musai. Am biroul plin de chestii calde: capucino, ceai, prafuri împotriva răcealii și gripei și mi-am luat o pungă de lămâi să-mi fac limonadă. Nu contează că o să-mi zgârie gâtul, măcar sistemul imunitar să aibă muniție de luptă.

Până după masă mă pun eu pe picioare. Doar am trecut eu prin chestii mai grele. Am născut natural de 2 ori și mi-am făcut o operație aparent necesară la nas, când mi-am promis că n-o să mai am încredere în medici.

Cică aveam cornetele nazale prea crescute și-mi obturau căile respiratorii. Medicul mi-a garantat că e o operație foarte simplă și că după masa din ziua operației pot pleca acasă. N-aș fi făcut eu operația asta dacă nu-mi doream să-mi fac un copil și până la a-l face, mi-am făcut toate investigațiile posibile, pentru ca nimic să nu intervină pe parcursul sarcinii. Dacă părea așa ușor, am acceptat. Mi se spusese că-mi face anestezie locală cu puf, dar nu mi-a spus că după puf va veni cu o seringă mare de 20-30 cm, să-mi facă o injecție în nas. Motiv pentru care, după injecție, am leșinat. Îmi amintesc doar cum asistenta îmi facea vânt, și-mi tragea palme ușoare, iar apoi îmi ștergea broboadele de pe frunte. Hai sus, că ne mutăm pe scaunul de operație. Pe scaun, așa leșinată cum eram trebuia să-mi țin singură tăvița în dreptul feței, ca omul să poată lucra operativ. Am simțit doar câteva trosnituri, ca atunci când tranșezi carnea pentru friptură și trebuie să fragmentezi pulpa superioară de cea inferioară a puiului. Scurt, rapid, credeam că am scăpat și îmi făceam reproșuri că totuși ce slabă de înger sunt de am leșinat pentru atâta lucru. Pac-pac, îmi pun niște tampoane nazale, așa ca niște OB-uri și mă gândesc în sinea mea că sunt perfectă acum să pot să port un bebe în uter. Nu m-a avertizat nimeni că voi respira doar pe gură și gâtul mi se va usca insuportabil și mă va zgârâia atât de tare încât și gripa asta de iunie e floare la ureche față de chinul de a sta veo 24-36 ore cu gura deschisă, pentru a respira.Și nici nu m-a avertizat că schimbarea tampoanelor nazale e ceva îngrozitor de dureros și că ai impresia la propriu că ți se scot creierii prin nas. Evident nu am fost externată decât după vreo 2 zile, timp în care o dată de două ori pe zi repetau procedura schingiuirii mele. După o astfel de experiență, n-ai cum să mai ai încredere în medici. Dacă asta a fost o operație ușoară, nici nu vreau să-mi imaginez cum e una grea.

Deci sunt stări mai grele decât stările gripale. Și reușim să trecem peste toate, chiar dacă uneori pare incredibil de greu.

Acum că am rememorat momente mai grele decât gripa ce mă-ncearcă, zău că parcă mă simt mai bine și nu-mi mai pare așa grav ce mi se întâmplă.

Când ți-e greu, gândește-te că ți-a fost și mai greu și ai trecut peste.

Lasă un răspuns

