Let`s don`t do Valentine`s

frogs-903159_1280

                Hai să ne iubim zilnic ! Hai să nu avem nevoie de o zi importată pentru a ne arăta dragostea ! Hai s-o trăim zilnic, ceas de ceas, clipă de clipă, hai să-i molipsim pe toţi cu dragostea noastră.

Şi asta nu înseamnă că trebuie să-mi aduci flori doar de Valentine`S Day , de 8 Martie şi de ziua mea. Hai să-mi aduci când ai tu chef să-mi smulgi un zâmbet adolescentin. Când ai tu chef să-mi aminteşti cum mă iubeai la început. Atunci când făceai eforturi să mă cucereşti , când nu ştiai sigur că voi fi numai a ta.

Hai să ieşim din şablonul îmbrăcării unei uniforme de Valentine`S Day .

Deja nu se mai gasesc locuri la niciun local pentru Valentine`s Day. Cred şi eu. Doar atunci e liber la iubit. Până atunci parcă lumea uită să mai iubească. Şi când e The Day, The Valentine`s Day, e nebunie… se epuizează stocurile la ciocolată frumos ambalată, florăriile se golesc, locarurile sunt pline ochi şi totul e colorat în roşu. A nu sărbători chestia asta te poate face să pari cel puţin frustrat.

Pe bune că eu n-o vreau. Eu nu vreau iubire doar atunci. Eu vreau mereu. Şi am. Dar e drept că nu ne umplem casa de baloane roşii şi nici nu-mi vine să comand, când ieşim în oraş, ca pe masa noastră să fie un balon uriaş mare, roşu, în formă de inimă. Mi s-ar părea cel puţin kitsch-urist.

Şi nici felicitări nu ne mai scriem. Posibil să fie o vârstă specifică pentru Valentinele de Valentine`s Day. Şi noi să nu o mai înţelegem. Ne scriem însă mesaje frumoase, ne lăsăm post-it-uri cu „Te Iubesc”.

Declaraţia lui de dragoste de Valentine`s pentru mine e fiecare noapte în care îmi era prea somn să mă trezesc la alăptat şi îmi aducea copilul la sân, ca să nu mai merg eu până în camera copilului şi să mă lovesc de toţi pereţii , fiecare baie pe care o făcea el copiilor , fiecare mic dejun pregătit, fiecare gustare pe care o pregăteşte copiilor pentru grădiniţă, fiecare rugăciune pe care o învaţă cu copiii, fiecare moment în care îmi dau seama că se gândeşte la noi oriunde ar fi.

De ce-ai avea nevoie DOAR de o zi specială pentru a sărbători dragostea ? Veţi spune, de ce nu ?

Să fie aceasta Valentine`s Day ?

frogs-903176_1280

               Trăim în România şi de Valentine`s day se ştie în masă doar de după `89. De când a început explozia mediatică nefiltrată, democratică.  Oamenii nu se iubeau până atunci şi nu-şi sărbătoreau dragostea ?

Atunci li s-a sugerat un anumit patern. Care trebuia musai să fie opus Dragobetelui, pentru că asta avea tendinţa de a te trage spre tradiţional. Iar asta nu se poate. E contrar oricăror principii libere de open-minded .

De atunci şi până azi ni se sugerează cum trebuie să ne comportăm când iubim. Sau chiar şi când nu iubim, ci doar simpatizăm, trebuie musai să ne aliniem unui tipar creat, agreat de media. Chiar dacă asta înseamnă disimularea unor sentimente, ce mai contează în fond ? E musai să fii în rândul lumii, să mergi în direcţia în care merge turma. Să nu te intereseze nimic altceva decât ce ţi s-a transmis ca stimul mediatic.

Avem o serie de produse care se împachetează altfel în această perioadă a anului. Care în alt ambalaj au alt gust,pe bune,  au gustul dragostei de Valentine`s day. Astea sunt speciale. Sunt un must have pe lista oricărui consumator veritabil.

Există o întreagă strategie de marketing în spatele acestui eveniment. Există un aparat logistic care filtrează dorinţele consumatorilor şi slăbiciunile lor. Care analizează cu echipe întregi de psihologi cum să servească o astfel de campanie pentru ca oamenii sensibili, frustraţi ori nesiguri să fie consumatori fideli. Care să fie destul de determinaţi în a-i angaja şi pe ceilalţi din jurul lor în a consuma dragostea alături de ei într-un anumit fel, la un anumit moment. Şi doar atunci. La o dată prestabilită.

Tipul ăsta de dragoste de Valentine`s e programată. Vine o dată pe an, sigur, în acelaşi moment şi ferească Sfântul ( Valentin, desigur 🙂 ) să te trezeşti singur/ă în acest moment al anului. E piază rea. Vei ajunge într-o depresie consumeristă din care nu te vei trezi decât după ce vei fi devastat toate rafturile magazinelor cumpărând ce-a mai rămas din bomboanele frumos împachetate, ca măcar urmă de sărbătoare să se regăsească în casa ta.

Iar când dragostea vine în altă perioadă, fără nicio programare sau preaviz, te vei trezi că nu ştii să o sărbătoreşti, căci nu iese nimeni  în stradă cu voi, prin localuri, prin mall-uri cu baloane roşii în mâini , cu Valentine sau ciocolată frumos ambalată, aşa să sărbătorească dragostea voastră. Turma toarme atunci.

valentines-day-624440_1280

Sursa imagine : https://pixabay.com

Lasă un răspuns

